Beeldmateriaal

Foto's in hoge resolutie

Vergeet Damiaanactie (of de naam van de fotograaf in opdracht van Damiaanactie) niet te vermelden bij het gebruik van beelden en foto's. Bedankt!

Het logo

Download hier het logo van Damiaanactie

De hartvormige vlinder

In het logo van Damiaanactie herken je zowel een vlinder als een hart. De keuze voor een hartvormige vlinder is geen toeval. Het hart staat symbool voor iedere vrijwilliger en medewerker van Damiaanactie in België en in de actielanden. De vlinder verwijst naar de vele duizenden lepra- en tbc-patiënten die onze hulp nodig hebben.

Het hart over zee
Het hart van de lokale medewerkers in de actielanden klopt voor Damiaanactie. Maar ook voor het welzijn van de arme lokale bevolking die hun hulp hard nodig heeft. Hoe moeilijk de omstandigheden ook zijn: ze doen er alles aan om hun medische missies te doen slagen. Op die manier pompen ze ook hoop in de harten van hun patiënten.

Het hart in België
Onze vrijwilligers in België gaan ervoor: met hart en ziel. Ze hebben het hart op de juiste plaats. Ze doen er alles aan om de samenleving menselijker te maken. En vormen een trouwe bondgenoot van alle mensen die strijden tegen onverschilligheid: in het Noorden, Zuiden, Oosten én Westen.

De vlinder
De duizenden lepra- en tbc-patiënten in de derde wereld zijn zoals vlinders: kwetsbaar maar tegelijk hoopvol en mooi. Damiaanactie wil hen weer een kleurrijke toekomst geven. Daarom zetten we ons dag na dag in om zoveel mogelijk ‘kwetsbare vlinders’ te redden. En om zo – soms met kleine handelingen – een groots vlindereffect te creëren.

Download de film 'E ku ise!'

Download hier 'E ku ise!', een 10 minuten durende reportage over Bukola en Wasiu. Twee Nigeriaanse jongeren van wie het leven plots op de kop kwam te staan door lepra en tbc.

Naar de film

Wil je iets kwijt over dit artikel of heb je een vraag?

Laat het ons weten